7 Şubat 2016 Pazar

Banka Hesap İşletim Ücreti İptali (İadesi) İçin Verilecek Dilekçe Örneği

Banka Hesap İşletim Ücreti İptali (İadesi) İçin Verilecek Dilekçe Örneği

Bankalar müşterilerinin çeşitli isimler altında kullandıkları hesaplarından yılda iki kez olmak üzere “Hesap İşletim Ücreti” adı altında bedel tahsil ediyorlar. Müşteriler hesaplarında para olduğunda otomatik olarak çekilen bu tutarları bazen fark etmiyorlar. Ancak hesabında kısıtlı para bulunan bir vatandaş, talimatını verdiği bir ödemenin, fatura ödemesinin neden yapılmadığını araştırınca yetersiz bakiye ile karşılaşıyor. 

. . . . .. . . . .. . 

…… BANKASI GENELMÜDÜRLÜĞÜNE

……. nolu hesabımdan,…/…/20. son ödeme tarihli Hesap Bildirim Cetvelinde  yer alan ……… , … TL. tutarlı hesapişletim ücreti talebiniz 4077 sayılı yasaya göre haksız olup Hesap Bildirimcetveline itiraz ediyorum.

Talep edilen …….. , .. TL hesap işletim ücretininbir sonraki hesap bildirim cetvelindeki tutardan mahsubunu diler aksi takdirdehukuki yollara başvuracağıma bildiririm.


Bu durumda hesabından Hesap İşletim Ücreti tahsil edildiğini fark ediyor. Hemen hemen her bankanın Hesap İşletim Ücreti uygulaması olmasına karşın bazı bankalar otomatik fatura talimatı veren müşterilerinden, bazıları maaş hesabı olanlardan bu ücreti tahsil etmiyor. Müşterilerin bankaların her yıl kendilerinden tahsil ettiği bu ücrete itiraz etme hakları bulunuyor. Öncelikle bir dilekçe ile bankanıza itirazınızı iletebilirsiniz. Ancak bankanın bu itiraza olumlu yanıt vermemesi üzerine kaymakamlıklar bağlı olarak hizmet veren Tüketici Hakem Heyetine başvuru yapabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder